Brug for hjælp?
Klik her

Historie

VORES NET blev til i 2017 efter Varde Antenneforening og Oksbøl Antenneforening fusionerede.

VORES NETs historie

I slutningen af 1960’erne opstod der flere steder i Varde kommune et behov for bedre og flere TV signaler. Det medførte, at der i disse år blev dannet flere antenneforeninger på baggrund af private initiativtager og entusiaster. Man opsatte antennemaster og fordelte radio- og TV- signalerne via nedgravede kobberledninger. Her var den lokale Skelmose Radio en af de tekniske hovedspiller.

I takt med at der kom flere bruger af nettene og den teknologiske udvikling understøttede det, blev antallet af radio og TV kanaler øget. Samtidigt blev flere antenneforeninger fusioneret. Størrelsen og kompleksiteten medførte forskellige strategier for den tekniske løsning. Nogle steder ansatte man teknisk-/administrativpersonale og andre steder udliciterede man opgaverne.

Gennem årerne forsatte sammenlægningen af foreninger. Kanaludbuddet, internet, teknik- og administrationsopgaver blev i højere grad varetaget af eksterne leverandører. Markedet ændrede sig fra et monopolistisk til et mere frit marked, særligt understøttet af internettet og lovgivningen.

I dag er VORES NET et stærkt indkøbsfællesskab, som sikrer laveste pris, højeste kvalitet og frihed til at vælge. Der er næsten 9000 husstande i VORES NET og de kommer fra 9 byer i Varde kommune.

Læs den detaljeret historie for Varde og Oksbøl Antenneforening her.

Varde´s historie

Oksbøl´s historie