Alle spørgsmål og svar herunder omhandler internet igennem VORES NET
Klik på spørgsmålene for at åbne svaret
Ja. Da VORES NET overtager leverancen af dit internet, skal du have et nyt modem for at få adgang til dit internet.
Du bestiller dit modem på selvbetjeningen på mit.voresnet.dk.
Læs mere om dit nye modem på selvbetjeningen. Læs hvordan du logger ind på selvbetjeningen her.
Når du har bestilt dit nye modem, skal du hente det. Se udleveingssteder og datoer
Ja. Det vil være fint, hvis du allerede har logget ind på VORES NET selvbetjening på mit.voresnet.dk.
Her skal du angive din e-mail og dit telefonnummer, hvis vi ikke allerede har det. Her skal du også vælge den hastighed du ønsker, samt angive hvilket navn og kodeord, dit netværk skal have.
Når du har valgt hastighed, vil du få en kvittering tilsendt på mail.
Medbring kvitteringen, når du afhenter dit modem. Du kan enten printe kvitteringen eller medbringe den på din mobil. Med kvitteringen har du nemlig mulighed for at vælge prioritetskøen i butikken. Når det bliver din tur, vil vi scanne kvitteringen og hurtigt udlevere dit nye modem.
Internetsignalet fra VORES NET starter løbende i marts.
Vi gør det løbende for sikre den bedste oplevelse for alle vores medlemmer. Vi vil nemlig gerne være sikre på, at vi kan hjælpe alle, der har brug for det.
Når du har modtaget dit nye modem, er du klar til tilslutning.
Vær dog opmærksom på, at du tidligst skal installere dit nye modem på den dato, du har fået oplyst. Se overgangsdato for din by her
Når du får dit nye modem udleveret, vil du også få udleveret en vejledning.
Vejledningen kan du også finde her: voresnet.dk/vejledning.
Har du problemer med at skifte modemmet, kan du kontakte VORES NET på 44 40 26 26.
Ja. Du vil modtage et brev med loginoplysninger til VORES NET selvbetjening. Når du er logget ind, kan du selv bestemme navn og kode til dit netværk.
Når du tilslutter dit nye modem fra VORES NET, vil alt virke som før.
Ja. Hvis du har IP-telefon, skal du skifte dit modem den aften, vi omlægger nettet i din by.
Hvis du ikke har IP-telefon, er det ikke nødvendigt. YouSee-modemmet vil stadig virke indtil d. 1. april 2023. Vi anbefaler, at du skifter modemmet en aften, der passer dig, og lader det stå natten over. Modemmet og internettet burde virke med det samme, men der vil være nogle opdateringer, der kører indimellem.
Nej. Du betaler til YouSee for marts og til VORES NET fra april.
Hvis du ikke ønsker internet fra VORES NET, skal du i stedet kontakte den leverandør, du ønsker at bruge og lave en aftale med dem.
Men tag dit valg på oplyst grundlag.
Når du skal have internet fra en anden udbyder, så skal du bruge et andet indgangsstik end det du bruger i dag. Har du på samme tid TV fra VORES NET, skal du også vide, at der så vil være 2 forskellige net i dit hus, der fordeler TV og Internet.
Når andre udbydere tilbyder billigere priser i en periode eller endda en gratis periode, så er det fordi, at du senere kommer til at betale mere. Det er sådan det kan betale sig for dem.
Vær opmærksom på, at der ofte er gebyrer, der kommer som tillæg. Hos VORES NET har vi kun gebyr for rykkere, genåbning og faktura tilsendt som papirkopi med posten.
YouSee vil informere dig om, hvad du skal gøre med dit gamle modem.
Vores Net modtager ikke YouSee-modems.
I nogle tilfælde vil YouSee kræve, at du returnerer modemmet med et tilslutningskabel. Du kan få udleveret et tilslutningskabel i VORES NET butikken, så du ikke skal skifte kablet hjemme hos dig selv.
Der lukkes for YouSee-modemmet natten til lørdag den 1. april 2023.
Har du ikke fået hentet dit modem inden da, kan du komme ind i butikken i weekenden den 1.-2. april 2023, hvor vi holder ekstraordinært åbent mellem kl. 10-14. Det gør vi for at sikre, at så få som muligt kommer i klemme.
Når du skal vælge internethastighed, er det en god idé at kigge på dine behov.
VORES NET har 3 hastigheder. Vælg den hastighed, du har lyst til. Dog har langt de fleste husstande ikke brug for ret store hastigheder.
Vi anbefaler derfor at vælge hastighed ud fra antallet af personer i husstanden:
Oftest bruges der maks. 25 Mbit på en streaming. Til gaming er det kvaliteten af nettet, der er afgørende. Kvaliteten måles i flabs, Jitter og svarhastighed og de er ikke afhængige af hastighed.
Nej. Du kan få præcis den samme kvalitet og hastighed med begge løsninger.
Det, der er afgørende, er alt det udstyr, der leverer internettet til dig. I VORES NET har vi prioriteret kvaliteten af nettet. I VORES NET rådgiver vi samtidigt medlemmerne til de mindre hastigheder, som rigeligt dækker dit behov. Det gør vi fordi, du ikke bruger de høje hastigheder til noget som helst. På den måde kan du spare penge og stadig få den gode oplevelse.
Hvis dit internet virker langsomt, så ligger forklaringen et helt andet sted.
Spørg os til råds, så hjælper vi dig.
Se priser for internet hos VORES NET på voresnet.dk/internet
Det er ikke sikkert, du har behov for en højere hastighed. Måske er det dit trådløse net, der gør hastigheden langsom. Er det tilfældet, vil en højere hastighed ikke hjælpe.
En højere hastighed vil heller ikke hjælpe, hvis der er et trafikproblem på den hjemmeside, du prøver at bruge. Streaming er heller ikke afhængig af hastigheden på dit internet. Her er det nemlig helt afhængig af streamingtjenesten. Streaminger i dag tager maks 25Mbit, og det er kun i meget korte perioder. Streamingtjenesterne er blevet verdensmestre i at pakke signalet og sende bufferpakker afsted, så de netop kan klare, at der er korte udfald i signalet eller hastigheden.
Ring derfor til VORES NET på 44 40 26 26 og få råd om, hvordan du får et bedre signal og en afklaring på, om din hastighed er god nok, før du vælger en større hastighed.
Du kan som sådan ikke gøre noget for at få et bedre internet. Det har vi allerede sikret.
Men der er meget, du kan gøre for at sikre, at dit trådløse net virker bedre.
Du kan:
Kontakt VORES NET for at få flere gode råd eller bestille en tekniker til at besøge dig.
I løbet af 2023 vil VORES NET arrangere informationsmøder omkring trådløse netværk.
Hvis du oplever problemer med dit internet, kan du ringe til VORES NET på 44 40 26 26. Vi er altid klar til at hjælpe dig.
Hvis du har en alternativ tilgang til internettet, kan du også gå ind på selvbetjeningen på mit.voresnet.dk. Her kan du se status for dit modem og netværk.
Du kan også skrive til Vores Net på kontakt@voresnet.dk, så sørger vi for, du får hjælp.
Nej, der følger ingen sikkerhedspakke med dit internet. Men det er muligt at tilkøbe forskellige pakker. Du kan se priserne og tilvælge sikkerhedspakker på selvbetjeningen på mit.voresnet.dk eller ved at ringe til VORES NET på 44 40 26 26.
© Copyright 2023 voresnet.dk – Designet og udviklet af Design Fordi