×
Brug for hjælp?
Klik her

Spørgsmål om
Internet

Alle spørgsmål og svar herunder omhandler internet igennem VORES NET

Klik på spørgsmålene for at åbne svaret

Overgangen til VORES NET

  • 1. Skal jeg gøre noget, så mit internet virker efter den 1. april 2023?

    Ja. Da VORES NET overtager leverancen af dit internet, skal du have et nyt modem for at få adgang til dit internet.

    Du bestiller dit modem på selvbetjeningen på mit.voresnet.dk.

    Læs mere om dit nye modem på selvbetjeningen. Læs hvordan du logger ind på selvbetjeningen her.

     

    Når du har bestilt dit nye modem, skal du hente det. Se udleveingssteder og datoer

  • 2. Skal jeg gøre noget, før jeg henter mit modem?

    Ja. Det vil være fint, hvis du allerede har logget ind på VORES NET selvbetjening på mit.voresnet.dk.

    Her skal du angive din e-mail og dit telefonnummer, hvis vi ikke allerede har det. Her skal du også vælge den hastighed du ønsker, samt angive hvilket navn og kodeord, dit netværk skal have.

    Når du har valgt hastighed, vil du få en kvittering tilsendt på mail.

    Medbring kvitteringen, når du afhenter dit modem. Du kan enten printe kvitteringen eller medbringe den på din mobil. Med kvitteringen har du nemlig mulighed for at vælge prioritetskøen i butikken. Når det bliver din tur, vil vi scanne kvitteringen og hurtigt udlevere dit nye modem.

  • 3. Hvornår starter internetsignalet fra VORES NET?

    Internetsignalet fra VORES NET starter løbende i marts.
    Vi gør det løbende for sikre den bedste oplevelse for alle vores medlemmer. Vi vil nemlig gerne være sikre på, at vi kan hjælpe alle, der har brug for det.

     

    Se hvornår vi skifter signalet i din by

  • 4. Hvordan tilslutter jeg mit nye modem?

    Når du har modtaget dit nye modem, er du klar til tilslutning.

    Vær dog opmærksom på, at du tidligst skal installere dit nye modem på den dato, du har fået oplyst. Se overgangsdato for din by her

    1. Tilslut dit nye modem til strøm.
    2. Flyt derefter antennekablet, dine internetkabler og dit kabel til IP-telefon fra YouSee-modemmet og over i dit nye modem fra VORES NET.

     

    Når du får dit nye modem udleveret, vil du også få udleveret en vejledning.

    Vejledningen kan du også finde her: voresnet.dk/vejledning.

    Har du problemer med at skifte modemmet, kan du kontakte VORES NET på 44 40 26 26

  • 5. Kan jeg beholde mit netværksnavn og kode?

    Ja. Du vil modtage et brev med loginoplysninger til VORES NET selvbetjening. Når du er logget ind, kan du selv bestemme navn og kode til dit netværk.

    Når du tilslutter dit nye modem fra VORES NET, vil alt virke som før.

  • 6. Skal jeg skifte modemmet på præcis den dato, der laves overgang i min by?

    Ja. Hvis du har IP-telefon, skal du skifte dit modem den aften, vi omlægger nettet i din by.

    Hvis du ikke har IP-telefon, er det ikke nødvendigt. YouSee-modemmet vil stadig virke indtil d. 1. april 2023. Vi anbefaler, at du skifter modemmet en aften, der passer dig, og lader det stå natten over. Modemmet og internettet burde virke med det samme, men der vil være nogle opdateringer, der kører indimellem.

  • 7. Skal jeg betale både til YouSee og til VORES NET?

    Nej. Du betaler til YouSee for marts og til VORES NET fra april.

  • 8. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke ønsker internet fra VORES NET?

    Hvis du ikke ønsker internet fra VORES NET, skal du i stedet kontakte den leverandør, du ønsker at bruge og lave en aftale med dem.

    Men tag dit valg på oplyst grundlag. 

    Når du skal have internet fra en anden udbyder, så skal du bruge et andet indgangsstik end det du bruger i dag. Har du på samme tid TV fra VORES NET, skal du også vide, at der så vil være 2 forskellige net i dit hus, der fordeler TV og Internet.

    Når andre udbydere tilbyder billigere priser i en periode eller endda en gratis periode, så er det fordi, at du senere kommer til at betale mere. Det er sådan det kan betale sig for dem.

    Vær opmærksom på, at der ofte er gebyrer, der kommer som tillæg. Hos VORES NET har vi kun gebyr for rykkere, genåbning og faktura tilsendt som papirkopi med posten.

  • 9. Hvad skal jeg gøre med mit gamle YouSee-modem?

    YouSee vil informere dig om, hvad du skal gøre med dit gamle modem.

    Vores Net modtager ikke YouSee-modems.

    I nogle tilfælde vil YouSee kræve, at du returnerer modemmet med et tilslutningskabel. Du kan få udleveret et tilslutningskabel i VORES NET butikken, så du ikke skal skifte kablet hjemme hos dig selv.

  • 10. Hvornår lukkes der for YouSee-modemmet?

    Der lukkes for YouSee-modemmet natten til lørdag den 1. april 2023.  

    Har du ikke fået hentet dit modem inden da, kan du komme ind i butikken i weekenden den 1.-2. april 2023, hvor vi holder ekstraordinært åbent mellem kl. 10-14. Det gør vi for at sikre, at så få som muligt kommer i klemme.

Generelt om internet

Hvad søger du hjælp til?

Internet Hjælp til opsætning af nyt modem
Din selvbetjeningsportal Hjælp til bestilling af modem og valg af internethastighed
IP-telefon og fastnettelefon Hjælp til dig, der har IP-telefon
Mail Hjælp til dig, der har spørgsmål om din mail
Betalinger Hjælp vedrørende dine betalinger
Fast IP Hvis du har fast IP eller ønsker det
TV Hjælp vedrørende TV
VORES NETs butik Spørgsmål omkring butikken

© Copyright 2023 voresnet.dk Designet og udviklet af Design Fordi